Kiedy warto dysponować firmowymi gadżetami reklamowymi?

0
12
Kiedy warto dysponować firmowymi gadżetami reklamowymi?

Gadżety reklamowe od lat są wykorzystywane zarówno w mniejszych biznesach, jak i wielkich korporacjach. Nie są jedynie miłym gestem w kierunku klienta i sposobem na bezpośrednią reklamę. Umiejętnie dobrane gadżety reklamowe potrafią wytworzyć między firmą a klientem więź, jaka jest celem każdego ambitnego przedsiębiorcy. Przeczytaj poniższy artykuł, aby dowiedzieć się, kiedy warto dysponować firmowymi gadżetami reklamowymi.

Gadżety reklamowe a wizerunek marki

 Gadżety reklamowe nie są jedynie miłym gestem w kierunku klienta, ale także środkiem nawiązania z nim relacji i zbudowania pozytywnego wizerunku marki. Oferowany gadżet łączy w sobie dwie bardzo ważne funkcje. Pierwszą z nich jest wywołanie w kliencie pozytywnego nastawienia do marki i zapamiętania, a nawet przywiązania się do niej emocjonalnie. Dzięki codziennemu obcowaniu z gadżetem pozytywny wizerunek firmy utrwala się w świadomości klienta, a polecanie przez niego jej usług lub produktów odbywa się w sposób naturalny. Klient czuje niejaką powinność, aby pozytywnie wypowiadać się o marce. To, zupełnie naturalne zjawisko, w psychologii nazywane jest regułą wzajemności. Oczywistym jest również to, że pozytywnie nastawiony do marki klient ponownie skorzysta z jej usług lub produktów.

Drugim zadaniem firmowych gadżetów jest budowanie rozpoznawalności marki, czyli najprościej mówiąc – reklama. Nie jest to jednak tak nachalny, często męczący dla konsumentów rodzaj promocji, jak np. spot reklamowy, który przerywa oglądany przez klienta program telewizyjny, automatycznie wywołując w nim negatywne emocje. Jak tłumaczy specjalistka z firmy Studio Siedem w KrakowieGadżet reklamowy, ze względu na to, iż sięga się po niego w konkretnej potrzebie i pomaga on tę potrzebę zaspokoić, jest przez potencjalnego lub obecnego klienta kojarzony pozytywnie, co buduje korzystny wizerunek firmy w jego świadomości. Potencjalny klient może np. pożyczyć gadżet od konsumenta, który otrzymał go od firmy, mając dzięki temu szansę na zapoznanie się z marką w przyjazny i nienachalny sposób”.

Zalety gadżetów reklamowych

 Gadżety reklamowe są jedną z najbardziej ekonomicznych form promocji. Z powodów opisanych powyżej są także jedną z najskuteczniejszych jej rodzajów. Niemal każda osoba uwielbia otrzymywać upominki, choćby drobne. Firma dysponująca gadżetami reklamowymi ma szansę pracować bardziej efektywnie i znacznie skrócić proces dbania o pozytywne relacje z klientem, nie tracąc przy tym na jego skuteczności. Wręczenie klientowi prezentu może okazać się szybszym i bardziej efektywnym sposobem na zbudowanie dobrej opinii o firmie, niż dziesiątki maili z życzeniami świątecznymi, czy kosztowne reklamy w mediach. Ponadto, nawet najbardziej przyjazne słowa wypowiedziane w kierunku klienta mogą zostać przez niego zapomniane, natomiast upominek  będzie w pozytywny sposób przypominał mu o firmie każdego dnia.

Obdarowany klient czuje się doceniony i ważny. Ponadto, te uczucia powtarzają się za każdym razem, kiedy korzysta z gadżetu. W naturalny sposób pragnie je wzmacniać, ponownie korzystając z oferty firmy. Korzystający z gadżetu klient staje się również naturalnym ambasadorem marki bez ponoszenia przez firmę dodatkowych kosztów zatrudniania konsultantów czy influencerów. Wręczenie klientowi gadżetu działa podobnie jak barter. Oczywiście, w tym przypadku klient nie ma obowiązku promowania produktów firmy, nie otrzymuje również za darmo samego produktu, a jedynie upominek. Po jego otrzymaniu promuje jednak firmę w sposób naturalny, zwyczajnie korzystając z produktu z logotypem wśród innych osób o podobnych zainteresowaniach i potrzebach, które znajdują się w docelowej grupie odbiorców firmy.

Reklamowe gadżety firmowe są istotne zarówno w procesie budowania rozpoznawalności firmy, jak i przywiązania do niej wśród klientów. Warto korzystać z nich zarówno na początku istnienia przedsiębiorstwa, jak i po latach, aby wzmacniać pozytywny wizerunek marki.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here