Model AIDA – poznaj przykład jego zastosowania w strategii marketingowej

0
269
Model AIDA - poznaj przykład jego zastosowania w strategii marketingowej

Czy istnieje skuteczna metoda pozyskiwania klientów? Okazuje się, że zdecydowanie tak – jedną z najczęściej stosowanych strategii przez przedsiębiorców stanowi właśnie model AIDA. Dowiedz się, w jaki sposób wpływa on na podjęcie pozytywnej decyzji zakupowej przez użytkowników!

 

Model AIDA – co to takiego i jak dokładnie działa?

Zastosowanie modelu AIDA ma na celu sprawienie, aby potencjalny klient stał się rzeczywistym odbiorcą usług lub produktów przedsiębiorcy. Model ten składa się z czterech etapów, które stanowią ścieżkę zakupową, finalnie nakłaniającą użytkownika do zakupu. Każdy z kroków określa rodzaj konkretnej strategii – ważne jednak, aby były one szczegółowo dopracowane oraz skierowane do wybranej grupy odbiorców. Samodzielne podjęcie skutecznych działań marketingowych nie zawsze należy do najprostszych, dlatego też czasami warto to zadanie powierzyć w ręce specjalistów. Agencje, takie jak przykładowo adwords-seo.pl, pomogą ci dopasować najlepszy rodzaj komunikacji z odbiorcami, dzięki czemu uzyskasz szansę na pozyskanie nowych klientów, niezależnie od branży twojej działalności. 

 

Model AIDA – przykład zastosowania

Jak wygląda model AIDA przykład? Można w prosty sposób przedstawić tego rodzaju strategię krok po kroku, co zdecydowanie przybliży ci jej działanie. Załóżmy, że świadczysz usługi tworzenia stron internetowych. Twoim celem jest zaś przyciągnięcie uwagi potencjalnego klienta i przedstawienie swojej oferty w taki sposób, aby wzbudzić jego zainteresowanie, skłaniając go jednocześnie w końcowym kroku do złożenia zamówienia. W pierwszym kroku musisz zwrócić uwagę odbiorcy w nieszablonowy sposób, aby wyróżnić się spośród konkurencji. Zyskasz dzięki temu rozpoznawalność oraz zaczniesz zwiększać zasięgi swojej firmy. 

Drugim etapem działań przy użyciu modelu AIDA jest wzbudzenie zainteresowania – najlepszym sposobem jest reklama, na przykład w mediach społecznościowych. Następnie musisz tworzyć treści, które przedstawią świadczone przez ciebie usługi w jak najkorzystniejszym świetle. Pamiętaj jednak, aby nie mijać się jednak z prawdą: użytkownicy szybko się o tym dowiedzą, co finalnie negatywnie wpłynie na dobre imię twojej firmy. Chodzi o to, aby przedstawiając zalety wzbudzić w drugiej osobie chęć posiadania i poczucie, że nie mając czegoś z twojej oferty, traci coś naprawdę ważnego. 

Końcowym krokiem jest akcja, jaką muszą podjąć twoi potencjalni klienci. Jeżeli udało ci się przyciągnąć uwagę i przedstawić dany produkt bądź usługę z jak najlepszej strony, nie będzie to aż tak trudnym zadaniem. Ważne jedynie, aby powstrzymać się od zbyt nachalnych komunikatów, które będą zmuszać do wykupienia oferowanej przez ciebie usługi – lepiej postawić na naturalny i prosty komunikat, który również będzie zachęcał do pozostawienia swoich danych w celu poznania szczegółów lub zapisania się do newslettera. Dzięki temu istnieje dużo wyższe prawdopodobieństwo, że zyskasz zaufanie użytkowników, którzy staną się twoimi klientami. 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here