Czy istnieje skuteczna metoda pozyskiwania klientów? Okazuje się, że zdecydowanie tak – jedną z najczęściej stosowanych strategii przez przedsiębiorców stanowi właśnie model AIDA. Dowiedz się, w jaki sposób wpływa on na podjęcie pozytywnej decyzji zakupowej przez użytkowników!
Model AIDA – co to takiego i jak dokładnie działa?
Zastosowanie modelu AIDA ma na celu sprawienie, aby potencjalny klient stał się rzeczywistym odbiorcą usług lub produktów przedsiębiorcy. Model ten składa się z czterech etapów, które stanowią ścieżkę zakupową, finalnie nakłaniającą użytkownika do zakupu. Każdy z kroków określa rodzaj konkretnej strategii – ważne jednak, aby były one szczegółowo dopracowane oraz skierowane do wybranej grupy odbiorców. Samodzielne podjęcie skutecznych działań marketingowych nie zawsze należy do najprostszych, dlatego też czasami warto to zadanie powierzyć w ręce specjalistów. Agencje, takie jak przykładowo adwords-seo.pl, pomogą ci dopasować najlepszy rodzaj komunikacji z odbiorcami, dzięki czemu uzyskasz szansę na pozyskanie nowych klientów, niezależnie od branży twojej działalności.
Model AIDA – przykład zastosowania
Jak wygląda model AIDA przykład? Można w prosty sposób przedstawić tego rodzaju strategię krok po kroku, co zdecydowanie przybliży ci jej działanie. Załóżmy, że świadczysz usługi tworzenia stron internetowych. Twoim celem jest zaś przyciągnięcie uwagi potencjalnego klienta i przedstawienie swojej oferty w taki sposób, aby wzbudzić jego zainteresowanie, skłaniając go jednocześnie w końcowym kroku do złożenia zamówienia. W pierwszym kroku musisz zwrócić uwagę odbiorcy w nieszablonowy sposób, aby wyróżnić się spośród konkurencji. Zyskasz dzięki temu rozpoznawalność oraz zaczniesz zwiększać zasięgi swojej firmy.
Drugim etapem działań przy użyciu modelu AIDA jest wzbudzenie zainteresowania – najlepszym sposobem jest reklama, na przykład w mediach społecznościowych. Następnie musisz tworzyć treści, które przedstawią świadczone przez ciebie usługi w jak najkorzystniejszym świetle. Pamiętaj jednak, aby nie mijać się jednak z prawdą: użytkownicy szybko się o tym dowiedzą, co finalnie negatywnie wpłynie na dobre imię twojej firmy. Chodzi o to, aby przedstawiając zalety wzbudzić w drugiej osobie chęć posiadania i poczucie, że nie mając czegoś z twojej oferty, traci coś naprawdę ważnego.
Końcowym krokiem jest akcja, jaką muszą podjąć twoi potencjalni klienci. Jeżeli udało ci się przyciągnąć uwagę i przedstawić dany produkt bądź usługę z jak najlepszej strony, nie będzie to aż tak trudnym zadaniem. Ważne jedynie, aby powstrzymać się od zbyt nachalnych komunikatów, które będą zmuszać do wykupienia oferowanej przez ciebie usługi – lepiej postawić na naturalny i prosty komunikat, który również będzie zachęcał do pozostawienia swoich danych w celu poznania szczegółów lub zapisania się do newslettera. Dzięki temu istnieje dużo wyższe prawdopodobieństwo, że zyskasz zaufanie użytkowników, którzy staną się twoimi klientami.