Najpopularniejsze rodzaje banerów reklamowych

0
456
Najpopularniejsze rodzaje banerów reklamowych

Wybierając baner reklamowy, musisz w pierwszym rzędzie zdecydować, czy zostanie on wydrukowany na materiale PVC czy tekstylnym. Kolejnym rozróżnieniem jest struktura samego materiału: może to być frontlit, backlit, mesh. Baner można wydrukować jednostronnie i dwustronnie. Konieczna jest też decyzja dotycząca sposobu mocowania wydruku: oczkowanie, tunel, taśma silikonowa. Zapraszamy na omówienie zalet wszystkich wymienionych rozwiązań.

Kluczowy dla eksploatacji banerów reklamowych jest wybór materiału, na którym zostaną wydrukowane. Zależą od niego nie tylko możliwości ekspozycji, lecz także sposoby przechowywania i łatwość transportu banerów.

Banery drukowane na PVC, tekstyliach i materiałach ekologicznych

Dlaczego tak ważny jest rodzaj materiału, na którym wydrukowany zostanie baner, wyjaśnia przedstawicielka producenta banerów reklamowych DisplayPlanet: – Najpopularniejsze są banery drukowane na PVC. Wynika to z bardzo korzystnej relacji jakości do ceny: PVC jest tworzywem odpornym na warunki atmosferyczne i niepodatnym na uszkodzenia mechaniczne. Dzięki temu baner może być eksploatowany w warunkach outdoorowych nawet przez kilka lat non stop bez wyraźnego pogorszenia walorów estetycznych. Z kolei materiały tekstylne, produkowane przede wszystkim z włókien syntetycznych, odznaczają się lekkością, łatwością składowania i transportu. Kategorią produktów, które zasługują na szczególną uwagę, są materiały wykonane z surowców wtórnych, głównie z przetworzonych butelek PET. To propozycja dla Klientów, którzy kierują się zasadami społecznej odpowiedzialności biznesu, w tym szczególnie troski o środowisko naturalne.

Niezależnie od tego, czy wybierzesz materiał tekstylny, ekologiczny czy PVC, to w każdej z tych grup znajdziesz produkty różniące się technologią produkcji, a w efekcie konkretnymi właściwościami fizycznymi.

Frontlit, backlit, blockout i mesh 

Druki reklamowe można wykonać na materiałach o różnej przenikalności światła. Jeżeli zależy Ci na tym, aby Twoje banery reklamowe były całkowicie nieprzenikliwe dla światła, to najlepszych wyborem będą materiały typu blockout. Są one dostępne zarówno w wersji tekstylnej, jak i PVC. Podobnie jest w przypadku siatek (mesh): możesz skorzystać z siatki PVC, tekstylnej, a także z ekologicznej siatki poliestrowej, która jest bardzo udaną imitacją siatki PVC. Materiały typu mesh zapewniają nie tylko dobrą przenikalność światła, lecz także umożliwiają łatwą cyrkulację powietrza.

Przy założeniu, że baner będzie oświetlony z przodu, wybierz frontlit (frontlight). Natomiast do oświetlania od tyłu przeznaczone są materiały typu backlit (backlight). Delikatne przenikanie światła sprawia, że grafika nabiera wyrazistości i atrakcyjności barwnej, które nie są dostępne tradycyjnym wydrukom reklamowym.

Banery jednostronne i dwustronne

Do przygotowania banera, oprócz typowych materiałów do zadruku jednostronnego, można użyć materiału przystosowanego do wydruku dwustronnego typu blockout. Posiada on wewnętrzną, całkowicie nieprzenikliwą dla światła warstwę tworzywa. Dzięki temu nie zachodzi ryzyko „przebijania” się grafik na drugą stronę i nakładania się wydruków z obu stron banera.

Opcję druku dwustronnego warto rozważyć wtedy, gdy baner przeznaczony jest do rozwieszenia nad ciągiem pieszym, ulicą czy w innych okolicznościach umożliwiających oglądanie go z dwóch stron. Zależnie od potrzeb możesz zamówić baner z tą samą lub z dwiema różnymi grafikami na każdej ze stron.

Nie tylko oczka, czyli mocowanie banera

Banery można też podzielić według systemów mocowania. Zdecydowanie najpopularniejszym sposobem przygotowania banera do mocowania jest oczkowanie. Rozmieszczone regularnie (standardowo co 50 cm) metalowe oczka doskonale nadają się do zainstalowania haczyków, sznurka czy wkrętów z odpowiednio szerokimi zakończeniami (lub podkładkami). Nie jest to jednak jedyna stosowana forma mocowania banerów.

W przypadku banerów rozwieszanych nad ulicami i innymi ciągami komunikacyjnymi, pomiędzy budynkami czy słupami chętnie stosowanym rozwiązaniem są tunele na kije drewniane, rurki lub pręty metalowe. Do końców kijów, które znajdują się po przeciwległych stronach banera, wystarczy przymocować odpowiednio długie sznurki, aby stworzyć lekki i skuteczny system zawieszania. Można go użyć zarówno do montażu banera w poziomie, jak i w pozycji pionowej. Tunele stosowane są też w banerach portretowych: górny tunel zawiera rurkę lub pręt z podczepionymi sznurkami, natomiast dolny służy wyłącznie do obciążania i napinania wydruku.

Trzecim wartym odnotowania sposobem mocowania banerów są taśmy silikonowe. Mają one zastosowanie w przypadku banerów montowanych na ramach aluminiowych, przeznaczonych m.in. do podświetlania (materiały typu backlight).

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj