Zawieszenie pneumatyczne do samochodu osobowego

0
30900
Zawieszenie pneumatyczne do samochodu osobowego

Coraz częściej w nowych samochodach stosuje się zawieszenie pneumatyczne Airmatic. To nowoczesna technologia, która zapewnia wysoki komfort jazdy, znacznie zmniejszając drgania. Na czym polega jej działanie?

Zawieszenie pneumatyczne do samochodu osobowego

Zawieszenie pneumatyczne typu Airmatic, to rodzaj zawieszenia zbudowanego z miechów, w których zlokalizowany jest sprężony azot. Następnym niezwykle ważnym elementem tego układu jest kompresor, którego praca jest wywoływana pracą silnika lub układu elektrycznego.

Sklep z częściami do zawieszenia pneumatycznego: miech w251

Komfortowa jazda

Zastosowanie sprężonego azotu zamiast stalowych elementów zawieszenia pozwala na znacznie wyższą redukcję drgań i wstrząsów. W niektórych modelach samochodów możliwe jest zmiana poziomu zawieszenia podczas jazdy na zakręcie. Umożliwia to właśnie zawieszenie Airmatic. Takie rozwiązanie zwiększa przyczepność, przez co znacznie zwiększa bezpieczeństwo jazdy.

Prześwit samochodu

Ogromną zaletą posiadania układu pneumatycznego jest możliwość utrzymania stałego prześwitu samochodu. Odbywa się to w sposób niezależny od działających nierównomiernie obciążeń. Powoduje to, że rozwiązanie takie jest wyjątkowo korzystne w autach typu kombi. wykorzystuje się w nich zawieszenie tylko na tylnej osi pojazdu. Zawieszenie pneumatyczne ma także istotne znaczenie w trakcie holowania przyczepy.

Zawieszenie pneumatyczne Airmatic wykorzystuje się najczęściej w SUV-ach, autach terenowych i limuzynach. Niektóre modele jak na przykład Audi A6 allroad, Porsche Cayenne czy BMX X5, posiadają zainstalowane specjalne oprogramowanie umożliwiające regulowanie prześwitu samochodu. Ma to znaczenie na przykład na trasach szybkiego ruchu. Po zjeździe z autostrady w przeciągu kilku chwil, samochód może wrócić do większego prześwitu.

Rozwinięciem układu pneumatycznego zostało zawieszenie adaptacyjne, które zostało zastosowane na przykład w Audi A8 II generacji. Zawieszenie adaptacyjne umożliwia dostosowanie prześwitu samochodu w zależności od prędkości z jaką porusza się samochód. Podczas wzrostu prędkości, samochód obniża środek ciężkości.

Przegląd układu pneumatycznego – kiedy?

Samochody, w których zainstalowano zawieszenie pneumatyczne są zaprojektowane tak, aby wytrzymały przebiegi nawet 300-400 tysięcy kilometrów. Mimo tego kluczowe jest przeprowadzanie regularnych przeglądów tego zawieszenia. znalezienie niewielkich usterek może uchronić przed poważną awarią, która wiąże się często z niemałymi kosztami. Sam przegląd jest bardzo czasochłonny. Zaleca się wykonywanie go po każdej zimie.

Charakterystycznym objawem mogącym sygnalizować usterkę układu pneumatycznego jest syczenie oraz opadanie samochodu w kierunku jednego z kół. W takiej sytuacji należy bezzwłocznie zwrócić się do mechanika. Jest szansa, że unikniemy wówczas awarii.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here